dilluns, 5 de gener de 2015

PASSANT L'ESTRET DE GIBRALTAR

Ja hem passat: Buff!

L'ESTRET



3 de gener de 2015


El pas de l'estret no ha estat fàcil per a cap dels navegants, com explicava la catalana Anna Corbella:

"No sabem contra què, però hem xocat amb sis coses diferents, possiblement troncs. A més, se'ns va enganxar alguna cosa a la quilla i vam haver de fer marxa enrere per desenganxar-la”. Els OFNIs (ObjectesFlotants No Identificats) han posat en dificultats el GAES Centros Auditivos:
“Els nostres timons tenen un mecanisme que els fa aixecar-se quan xoquen amb alguna cosa, i ens ha passat unes quantes vegades, amb bastant superfície de vela a dalt i amb bastant vent, deixant el vaixell sense govern. No ha estat divertit”, explicava Corbella.
També els contratemps informàtics han augmentat l'estrès
“Hem tingut un problema amb l'ordinador i ens hem quedat sense dades i sense AIS (el Sistema d'Identificació Automàtic per conèixer el posicionament dels vaixells), i això en un lloc com l'Estret fa una mica de respecte, no tenir control d'on estàs, perquè és un lloc amb molt de tràfic…”

Els objectes a la deriva han fet passar una mala estona também a  l'Hugo Boss del britànic Alex Thomson i l'alacantí Pepe Ribes.
“Pepe i jo hem passat una nit difícil. Vam patir cops forts amb tres objectes passant l'Estret de Gibraltar, i se'ns va enganxar una xarxa a la quilla. Pepe i jo vam donar la volta amb 30 nusos de vent, grans onades i mercants al voltant però no vam poder desfer-nos-en, així que hem navegat tota la nit un 30% més lent. Hem aconseguit deixar anar la xarxa aquest matí quan el vent i les ones ho han permès. Ha tingut un cost alt per a nosaltres però estem contents d'estar de nou en la carretera”.

Un petit esglai per Renault Captur de Jörg Riechers i Sébastien Audigane. Explicaven que el pas de l'Estret s'havia complicat més del previst:
“L'Estret estava esplèndid, passant a prop d'alguns mercants, amb l'autorització del control de tràfic de Tarifa. El vent bufava moderat al principi però després, com de costum, va ser fort. És sempre en aquests moments que tot es torça. Acabàvem d'enrotllar el gennaker i navegàvem amb un sol timó perquè l'altre estava aixecat, i va ser en aquest moment que aquest timó va decidir aixecar-se també, fent que el vaixell orsés sol i es posés proa al vent. Afortunadament no es va trencar res i va ser bastant estable. Solament vam haver de tornar a baixar els dos timons i navegar amb calma amb el vent a 33 nusos, al límit de trabujar per deixar passar un buc cisterna amb el qual havíem estat parlant una quart d'hora abans”.

El We Are Water i el Spirit of Hungary van passar l'estret més tard.
Nandor Fa i Conrad Colman van preferir no avançar-se i anar pas a pas:
"No podem pensar a perseguir als altres ara mateix […] perquè estem en una zona completament diferent”, explicava el jove regatista neozelandès.
Per la seva banda, Fa es lamentava de no haver encertat la tàctica en el Mediterrani:
"Ni anar a l'Est ni la vela triada ens ha funcionat. Vam perdre molt terreny en la primera nit i no hem pogut recuperar-ne […] Per a nosaltres, la regata comença després de Gibraltar, tot i que no sé quan hi arribarem, ja que estem gairebé parats sense vent”.

                                           Classificació provisional BWR

EL MEDITERRÀ HA ESTAT TOT UN REPTE!!

Un nou récord?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada