dissabte, 24 de gener de 2015

24 DIES!


ALLÒ QUE VIUEN!

Hola nois i noies!
Aquí teniu un parell d'emails dels regatistes interessants de llegir.


Barcelona World Race
Conrad Colman (Spirit of Hungary):

“Posició: 22 graus 05 Sud, 29 graus 41 Oest. Aproximadament la mateixa longitud que les illes Açores a l’Atlàntic Nord. Canvis de veles: com a mínim 7… Últim registre de velocitat mitjana: només 9.0 nusos!

EMAILS DELS VAIXELLS GEN. 23, 2015 07:11
Avui hem tingut unes milles dures de combatre. Just abans de l’albada hem canviat uns quants canvis de veles. Finalment hem posat l’spi gran A2, en el qual vaig estar treballant ahir. Tot plegat, un altre cop, sota les cremades solars. No és fàcil fer un canvi de vela. Centenars de quilos de veles amunt i avall, centenars de voltes a lesalanques del cabrestant, i tot el més ràpid possible per intentar evitar perdre més milles. Els nostres avenços no es poden mesurar ben bé en sang, suor i llàgrimes, però sí que es pot fer en litres de suor i en milers de calories gastades intentant guanyar velocitat.
Per què tants esforços? Naveguem amb vents que encerclen la dorsal d’una alta pressió de l’oest i una bombolla a l’est. Estem enmig d’una guerra entre dos sistemes que s’envien cops de vent amunt i avall i, a sobre, també ens trobem amb condicions locals, com ara foscos núvols de vent, que poden fer girar el vent en un instant.
Les bones notícies són que, gràcies a totes aquestes maniobres, Nandor i jo cada vegada anem més ràpid i compenetrats com a equip. A diferència d’altres equips contra els quals competim, nosaltres vam tenir molt poc temps per preparar-nos  i posar el vaixell a punt i, com que cada petit canvi era debatut, planificat i finalment executat pas a pas, no vam cometre gaire errors.
Ara, després de tres setmanes de navegació colze a colze, cadascú entén el seu paper, els nostres cossos coneixen tots els topants i podem fer cada canvi amb menys dubtes i errors. Aquests progressos em fan ser optimista de cara a tot el que queda de regata. Tot el que ens queda per fer és lluitar per superar aquesta dorsal i escalfarem una mica la persecució del One Planet, One Ocean &Pharmaton, que ara tenim just davant.”  



Anna Corbella (GAES Centros Auditivos):
Són les 3 de la matinada i estic de guàrdia dins del vaixell escrivint aquest correu mentre bufen ja més de 30 nusos i el vaixell vola literalment sobre el buit.

EMAILS DELS VAIXELLS GEN. 24, 2015 11:57
No es veu absolutament res. Acaba de passar un front i el cel encara està bastant tapat tot i això es pot veure qualque cosa una mica semblant a un estel, o potser són les ganes. El pilot automàtic porta el vaixell sense problemes. Les planejades puden arribar a 28 nusos i no pots evitar pensar que en la següent onada es desmuntarà el vaixell, però no, tot segueix igual.
El vaixell frena, arrenca, accelera, accelera, accelera acceleraaaaa i sents xiular l'eixàrcia ... Veus la corredissa com puja 18, 20, 25, 28 .... El cor s'accelera, tot xiula i cruix fins que el vaixell frena una altra vegada i tornem-hi... És el primer avís del sud.


24 DIES DE REGATA!

6 comentaris:

  1. Aquest video és molt interesant perquè t'explica la situació de cada vaixell.

    ResponSuprimeix
  2. Hola!
    Trobo que aquesta entrada, esta molt bé perque aixì la gent, i els alumnes com nosaltres, tenim informció de les estrategies que estan utilitzant els regatistes.

    ResponSuprimeix
  3. Gràcies per aquesta informació està molt ben feta i gràcies aixo nosaltres podem estar atents als vaixells a tota hora.

    ResponSuprimeix
  4. Gracies aquest video ens pot aportar informació.

    ResponSuprimeix
  5. Spirit of Hungary, m'agrada perque ha contruït ell el vaixell.

    ResponSuprimeix
  6. M’ha agradat molt la seva participació amb el científics.I aixó els beneficia molt

    ResponSuprimeix